Hatha jóga alaptanfolyam

 

A 6 alkalmas jóga alaptanfolyam betekintést enged a klasszikus hatha jóga világába. A hatha jóga képviseli azt az ismeretrendszert, amelyet önmagunk megismeréséhez, fej-lesztéséhez, egészségünk, testi-lelki-szellemi harmóniánk helyreállításához és megőrzéséhez használhatunk. A hatha jóga a test, az elme és a légzés feletti uralom, amit testgyakorlatokkal (ászanákkal), meditációval (a gondolatok lecsendesítése) légzőgyakorlatokkal (pranayamával), relaxációval érhetünk el. Mindezek rendszeres gyakorlásával szert tehet a gyakorló egy testi-lelki-szellemi kiegyensúlyozottságra, teljességre.

Ha már egy ideje fontolgatod, hogy elkezdesz jógázni itt a lehetőség, akár teljesen kezdőként elmerülni a jóga gyakorlataiban, melynek áldásos hatásai elmaradhatatlanok.

1. Alkalom
A test ízületeinek fellazítását szolgáló gyakorlatok, melyek megszüntetik az ízületekben és a végtagokban található energiablokkokat. Hatásuk kiterjed az energiatestre és a mentáltestre (gondolati test).

2. Alkalom
Emésztőrendszer megerősítését szolgáló gyakorlatok. Oldja a has tájéki energia blokkokat. Javítják az emésztést. Megszüntetik a hasi idegi feszültséget.

3. Alkalom
Energiablokk oldó pózok
Az energiaáramlást fokozó gyakorlatok, melyek a medence és a csípő területére orientálódnak, ahol az energia hajlamos a pangásra. Ezek a gyakorlatok eloszlatják a gerinc energiablokkjait javítva a szív a tüdő és a hormonrendszer működését.

4. Alkalom
Gerincet mobilizáló és erősítő gyakorlatok.
A gerincet előre és hátrahajlító ászanák. A gerinc menti idegeket stimulálják. A gerinc menti izmokat erősítik es a gerincbántalmakat enyhítik (nyak-hát-deréktáj), javítják a testtartást.

5. Alkalom
A gerincet oldalra hajlító gyakorlatok.
Tonizálják az egész testet. Stimulálják az idegrendszert, enyhítik az idegi feszültséget. Erősítik a medence területét. Javítják az emésztést.

6. Alkalom
Gerinccsavaró gyakorlatok.
Fokozzák a gerinc rugalmasságát. Stimulálják a gerinc idegeit. Intenzíven hatnak az életerőre és a test egészségére.

A jógagyakorlás számos jótékony hatással rendelkezik:
– Rugalmasabbá és hajlékonyabbá teszi a gerincet;
– Fokozza az izomerőt;
– Mozgékonyabbá teszi az ízületeket;
– Növeli az állóképességet;
– Az immunrendszert erősíti, a szervezetet ellenállóbbá teszi a fertőző betegségekkel szemben;
– Fejleszti a képességet és a memóriát;
– Fokozza a fizikai és szellemi teljesítményt;
– Fokozza a vitalitást, az erőnlétet;
– Javítja a problémamegoldó-képességet, növeli a kreativitást;
– Megszünteti a stressz káros hatásait;
– Csökkenti a magas vérnyomást;
– Javítja az emésztést, megszünteti az idegi eredetű gyomorbántalmakat;
– Feltölt, energetizál;
– Méregtelenít;
– Optimalizálja a hormonműködést.

A tanfolyam időpontjai jelenleg szervezés alatt.